La caminada de Festa Major tindrà la sortida esglaonada per a evitar aglomeracions

Dimarts, 14 de juliol de 2020 a les 09:00

L'esdeveniment, el primer de la Festa Major diferent, tindrà lloc diumenge. El punt de sortida i arribada estarà ubicat a l'avinguda Sitges i la sortida es farà entre les 18.30 i les 19 h en grups de 15 o 20 persones.

La crisi sanitària provocada pel coronavirus ha obligat a repensar molts dels costums i de les tradicions que celebràvem per aquestes dates, com la Festa Major. I a Begues, prenent totes les mesures de prevenció possibles, no volem renunciar a aquest esdeveniment, el qual ha estat adaptat a les circumstàncies.

Així, el primer acte d’aquesta Festa Major diferent serà la caminada popular, la qual arriba ja a la vint-i-unena edició. Serà diumenge, 19 de juliol. La sortida i l’arribada serà a l’avinguda Sitges i tindrà lloc esglaonadament entre les 18.30 i les 19 h en grups de quinze o vint persones. El recorregut constarà de vuit quilòmetres amb un desnivell molt suau.

En aquesta edició no hi haurà els habituals avituallaments d’altres edicions, per la qual cosa és recomanable que cadascú s’emporti la seva pròpia beguda per a hidratar-se. A més, tampoc no s’aconsella portar animals de companyia per a evitar precisament la seva deshidratació o cops de calor.

A més, a la sortida, Càritas Begues habilitarà un punt de recollida de productes per al Banc d'Aliments on tothom qui vulgui hi podrà aportar productes com llegums, arròs, sucre, llet i en general tots aquells que tinguin un temps de caducitat llarg.

Un recorregut suau de 8 quilòmetres

L’itinerari començarà des de l’avinguda Sitges, allà on actualment s’instal·la el mercat ambulant els dilluns. Després es passarà per la masia de Can Rigol cap a Mas Roig, però sense arribar-hi, ja que les persones participants hauran d’agafar la pujada cap a les antenes i, d’aquí, cap a Can Térmens i la Massana.

Seguint un camí de terra vermella, els i les caminants tombaran cap a la baixada de les barbacoes. Però abans d’arribar-hi agafaran el camí cap a la depuradora de Begues. Continuaran en direcció a Begues Parc, passant pel Pou del Glaç, i de nou cap a Can Térmens. Just abans d’arribar-hi, es passarà pel camí paral·lel a la variant fins a Can Rigol i, d’aquí, al punt de tornada de l’avinguda Sitges.

Aquest recorregut estarà degudament marcat durant tot el diumenge, de manera que si hi ha algú que vol evitar aglomeracions o grups grans de gent i prefereix fer la caminada pel seu compte en un altre moment del dia, més solitari, ho pugui fer sense cap mena de dificultat.