Més de 1.200 trucades a la gent gran de Begues per conèixer les seves necessitats durant la pandèmia

Dijous, 12 de novembre de 2020 a les 09:00

Des del març, quan va començar l'estat d'alarma per la pandèmia de la covid-19, i fins a l'octubre, l'Ajuntament de Begues ha fet un seguiment telefònic constant a les persones usuàries de l'Espai Nou, especialment d'aquelles que viuen soles o que fan servir el servei d'àpats.

El benestar de la gent gran del municipi és una de les prioritats socials de l'Ajuntament de Begues. Així, des de març (quan es va decretar l'estat d'alarma per la pandèmia de la covid-19) fins a l'octubre, des del consistori beguetà s'han realitzat més de 1.200 trucades telefòniques a les persones usuàries de l'Espai Nou per conèixer les seves necessitats davant la crisi sanitària.

El seguiment telefònic es va iniciar el 16 de març i va continuar fins al maig. En total es van realitzar 419 trucades. A més, també es va contactar amb aquelles persones que consta que viuen soles i, especialment, amb aquelles que necessiten el servei d'àpats que ofereix l'Espai Nou.

Entre juny i juliol es va realitzar una segona tanda de trucades a les persones usuàries de l'Espai Nou per saber si les activitats virtuals proposades arran del confinament eren del seu interès, i conèixer també quines eren les possibilitats de connectivitat d'aquestes persones.

Alta possibilitat de connectivitat

D'aquestes trucades, es va observar que el 82,8% de les persones usuàries de l'Espai Nou (347) sí que tenien algun medi per connectar de forma virtual amb les activitats proposades, mentre que el 17,2% restant (72) no en tenien cap a excepció del telèfon.

A més, entre març i juliol, la centraleta del telèfon per la necessitat de la gent gran activat durant el confinament, va rebre 59 trucades. Així doncs, entre la segona quinzena de març i principis de l'estiu es van realitzar o atendre 980 trucades relacionades amb el benestar de la gent gran de Begues.

A partir de l'1 de setembre, des de l'Espai Nou es van redissenyar les activitats per poder oferir a les persones usuàries del servei algun tipus de cobertura a distància i es van elaborar grups bombolla per al moment que sigui possible dur a terme activitats presencials.

Això ha suposat un gruix de trucades a les 235 persones inscrites a les diferents activitats durant el curs anterior i la gestió amb els monitors i monitores de cadascuna d'elles, a més de les proves i formació a distància per aconseguir la connexió a través de plataformes digitals com Meet, Jitsi o Whatsapp.

Suport a la Comissió de la Gent Gran

A més, s'han realitzat 19 trucades a les persones usuàries del servei de podologia per conèixer les seves necessitats, i 19 trucades més per informar-les que ja és possible portar a terme les consultes amb noves formes de pagament telemàtic.

De setembre a octubre també s'ha donat suport a les persones de la Comissió de la Gent Gran per superar les limitacions de connexió, per la qual cosa, entre aquests mesos s'han realitzat 276 trucades a la gent gran del municipi.

La centraleta ha rebut nou trucades en aquest mateix període, i s'han gestionat sis carnets nous de l'Espai Nou. Així, entre març i octubre s'han comptabilitzat 1.271 trucades a la gent gran de Begues relacionades amb el seu benestar i les seves necessitats en aquests temps de crisi sanitària.

Darrera actualització: 11.11.2020 | 08:41