Juntes de Govern
La Junta de Govern Local és un òrgan col·legiat necessari de l’organització municipal en poblacions superiors a 5.000 habitants i en les de menys quan així ho disposi el seu reglament orgànic o ho acordi el Ple municipal, que sota la presidència de l’alcaldessa, està integrat per un nombre de regidors i regidores no superior al terç del nombre legal dels membres de la corporació, nomenats i separats lliurement per aquella, que n’ha de donar compte al Ple.
L’alcaldessa presideix la Comissió de Govern que la integren els Consellers que nomena lliurament mitjançat decret, donant compte al Ple municipal. La composició actual de la Junta de Govern Local és la següent:
Presidenta: Maria Mercè Esteve i Pi (JxCAT)
1r tinent d’Alcaldia: Joan Molina Molina (JxCAT)
2a tinenta d’Alcaldia: Maria Llauradó i Fornt (JxCAT)
3r tinenta d’Alcaldia: Anna Méndez Achell (JxCAT)
4t tinent d’Alcaldia: Jordi Montaña i Serres (JxCAT)
Secretari interventor: José Félix Velasco
També hi assisteix, voluntàriament, el regidor amb responsabilitats de cartera:
Alfons Duran Matínez (JxCAT), amb veu però sense vot
Les Juntes de Govern se celebren en sessió ordinària amb periodicitat quinzenal, els dimecres, a les 17.30 hores, llevat del mes d’agost que no es convoquen sessions.
No obstant això, l’alcaldessa podrà variar el dia i l’hora d’aquestes sessions ordinàries quan ho estimi pertinent, respectant la periodicitat quinzenal.
Corresponen a la Junta de Govern Local, com a òrgan executiu, les següents competències :
1. L'assistència permanent a l'Alcalde en l'exercici de les seves atribucions.
2. Les atribucions que l'Alcaldia de forma expressa delega i que a continuació s'expressen:
- Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.
- L'adquisició de béns i drets quan el seu valor no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost ni els 3.000.000 euros, així com l'alienació del patrimoni que no superi el percentatge ni la quantia indicats en els següents supòsits:
- La de béns immobles, sempre que estigui prevista en el pressupost.
- La de béns mobles, menys els declarats de valor històric o artístic, l'alienació dels quals no es trobi prevista en el pressupost.
- Concedir subvencions i distribuir les quantitats a càrrec de les partides que figuren consignades en el pressupost.
- Coneixement i aprovació dels convenis amb diferents entitats, ens o institucions que es corresponen amb l’àmbit competencial propis d’alcaldia.
- En base a l’article 21.1.q) Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de les bases del règim local:
- L’atorgament de les llicències d’obres majors
- En base a la DA 2 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre de Contractes del Sector Públic:
- Les funcions i atribucions de l’alcaldia com a òrgan de contractació en relació amb tots els procediments de contractació, a excepció del procediment menor.
3. Les competències que el Ple li delegui i la resta que li confereixin les Lleis.
- L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la Corporació en matèries de competència plenària.
- La declaració de lesivitat dels actes de l'Ajuntament.
- La concertació de les operacions de crèdit, la quantia acumulada de la qual, dintre de cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost - excepte les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior- tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
- Les contractacions i concessions de tota mena quan el seu import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i, en qualsevol cas, els sis milions d’ euros, així com els contractes i concessions plurianuals quan la seva durada sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses , i els plurianuals de menor duració quan l'import acumulat de totes les seves anualitats superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici i, en tot cas, quan sigui superior a la quantia senyalada en aquesta lletra.
- L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sia competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en el pressupost.
- L'adquisició de bens i drets quan el seu valor superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, així com les alienacions patrimonials en els següents supòsits:
- Quan es tracti de béns immobles o de béns mobles que estiguin declarats de valor històric o artístic, i no estiguin previstos en el pressupost.
- Quan estant previstos en el pressupost, superin els mateixos percentatges i quanties indicats per a les adquisicions de béns.
- L'aprovació de l'inventari de béns i les seves rectificacions anuals.
- La suspensió de llicències de parcel·lació i edificació en una zona determinada com a actes preparatoris per a la redacció del planejament, d'acord amb la legislació urbanística.
- L'aprovació del padró municipal d'habitants i les seves rectificacions anuals.
- Competències assignades al ple per les normes reguladores de les subvencions concedides i convocades per l'Administració de l'estat, autonòmica o local.
- L’aprovació de projectes d’obres ordinàries que comportin expropiació.
- L’establiment o modificació de preus públics.
- Sorteig públic per a la formació dels membres de les meses electorals, sota supervisió de la Junta Electoral de Zona.
Actes de les Juntes de Govern Local
- Junta de Govern extraordinària 12/04/2021 7 d'abril de 2021
Us informem que s'ha convocat una sessió de Junta de Govern extraordinària pel proper 12 d'abril de 2021, a les 17:30h.
Atès que l’ordre del dia inclou punts delegats del Ple a la Junta, aquests es tractaran en acte públic a través de retransmissió en directe de la sessió mitjançant aquest enllaç:
http://directebegues.videoacta.es/
Consulteu aquí els punts de l'ordre del dia.
- Junta de Govern 07/04/2021 7 d'abril de 2021
Properament podreu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 07/04/2021.
- Junta de Govern 24/03/2021 25 de març de 2021
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 24/03/2021.
- Junta de Govern 10/03/2021 10 de març de 2021
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 10/03/2021.
- Junta de Govern 24/02/2021 2 de març de 2021
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 24/02/2021.
- Junta de Govern 10/02/2021 16 de febrer de 2021
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 10/02/2021.
- Junta de govern 27/01/2021 1 de febrer de 2021
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 27/01/2021.
- Junta de govern 13/01/2021 27 de gener de 2021
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 13/01/2021.
- Junta de govern 23/12/2020 15 de gener de 2021
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 23/12/2020
- Junta de Govern 09/12/2020 28 de desembre de 2020
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 09/12/2020.
- Junta de Govern 25/11/2020 11 de desembre de 2020
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 25/11/2020.
- Junta de Govern 11/11/2020 26 de novembre de 2020
Ja podeu consultar l'acta de la Junta ordinària del dia 11/11/2020.