Comunicació prèvia d'instal·lació de plaques solars

Comunicació prèvia a l'Ajuntament de la instal.lació i/o remodelació de sistemes d'aprofitament d'energia solar fotovoltaica en habitatges.

* La instal·lació de sistemes d'aprofitament solar fotovoltaic permet una bonificació del 50% de l'Impost de Béns Immobles durant tres anys. Cal sol·licitar la bonificació un cop completada la instal·lació.

Quin cost té:

Segons Ordenança Fiscal núm. 5 (annexada al peu d'aquesta pàgina). És obligatori acreditar el pagament en el moment de presentació del formulari.

Quan es dóna resposta:

Atès el caràcter de comunicació prèvia, no hi ha resolució.
Una vegada efectuada la comunicació prèvia, la instal·lació se sotmet a inspecció tècnica municipal.

Qui pot sol·licitar-ho:

La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.

Cal aportar:

  • Formulari de Comunicació prèvia d'instal·lació de plaques solars


  • Projecte simplificat, signat per un tècnic competent (enginyer, arquitecte o arquitecte tècnic).

    El document contindrà, com a mínim:
    - memòria (descripció de l'obra i justificació de la normativa d'aplicació).
    - pressupost (valoració de l'obra)
    - plànols (descripció gràfica suficient per identificar la finca i definir les obres, justificant la normativa d'aplicació)

  • Manifestació explícita del tècnic redactor.

    Solament obligatori si el projecte simplificat no està visat.

  • Assumeix direcció d'obra.

    L'assumeix visat de la direcció d'obres per part d'un tècnic competent es pot substituïr per:
    a. Assumeix de la direcció d’obres sense visar + certificat d’habilitació emés pel col·legi professional corresponent.
    b. Document de manifestació explícita de direcció d’obres.

  • Estudi de gestió de residus (signat per un tècnic competent).

    a) Guia: http://bit.ly/ResidusGencat
    b) En cas de dubte, poden assessorar-se als col·legis professionals que correspongui.

  • Justificant de pagament de l'impost


  • Altres documents acreditatius


Canals de tramitació:

  • Presencial

    Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior. Imprimiu-la i porteu-la omplerta a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (c/ Major, 14) juntament amb la resta de la documentació requerida, el dia que vingueu a fer el tràmit de forma presencial.

Darrera actualització: 02.06.2021 | 13:04