El Registre Electrònic d’Apoderaments (Representa) permet fer constar les representacions que la ciutadania, els professionals i les empreses atorguen a tercers per actuar en el seu nom davant de les Administracions Públiques.
Quins poders puc atorgar:
A- Poder general: qualsevol actuació administrativa, davant de qualsevol Administració Pública. B- Poders a una administració concreta: qualsevol actuació administrativa, davant d’una Administració o un organisme concret. C- Poders d’un tràmit a una Administració: efectuar determinats tràmits especificats en el poder a una Administració Pública concreta.
Quan els poders previstos en la lletra C de l’apartat anterior només habilitin per a la realització d’una única actuació o tràmit no cal inscriure’ls als Registre electrònic d’apoderaments.
Els poders inscrits al registre tenen una validesa determinada màxima de 5 anys a comptar de la data d'inscripció. En tot cas, en qualsevol moment abans de la finalització del termini esmentat el poderdant pot revocar o prorrogar el poder. Les pròrrogues atorgades pel poderdant al registre tenen una validesa determinada màxima de 5 anys a comptar de la data d'inscripció.
Suport a la tramitació telemàtica:
Sense cost
Immediat, sense perjudici de la necessitat de sol·licitar-ne la validació al corresponent servei jurídic.
Qualsevol persona interessada o afectada pel tràmit.
Presencialment
Presencial o telemàticament
Per a persones físiques > A l'Oficina d'Atenció Ciutadana (c/ Major, 14). Es recomana demanar cita prèvia
Per a persones físiques i jurídiques > A través del següent enllaç del REPRESENTA --- Si us cal suport per a la tramitació telemàtica, vegeu més amunt