Registre Electrònic d’Apoderaments (Representa)
El Registre Electrònic d’Apoderaments (Representa) permet fer constar les representacions que la ciutadania, els professionals i les empreses atorguen a tercers per actuar en el seu nom davant de les Administracions Públiques.
Quins poders puc atorgar:
A- Poder general: qualsevol actuació administrativa, davant de qualsevol Administració Pública.
B- Poders a una administració concreta: qualsevol actuació administrativa, davant d’una Administració o un organisme concret.
C- Poders d’un tràmit a una Administració: efectuar determinats tràmits especificats en el poder a una Administració Pública concreta.
Quan els poders previstos en la lletra C de l’apartat anterior només habilitin per a la realització d’una única actuació o tràmit no cal inscriure’ls als Registre electrònic d’apoderaments.
Els poders inscrits al registre tenen una validesa determinada màxima de 5 anys a comptar de la data d'inscripció. En tot cas, en qualsevol moment abans de la finalització del termini esmentat el poderdant pot revocar o prorrogar el poder. Les pròrrogues atorgades pel poderdant al registre tenen una validesa determinada màxima de 5 anys a comptar de la data d'inscripció.
Suport a la tramitació telemàtica:
Quin cost té:
Sense cost
Quan es dóna resposta:
Immediat, sense perjudici de la necessitat de sol·licitar-ne la validació al corresponent servei jurÃdic.
Qui pot sol·licitar-ho:
Qualsevol persona interessada o afectada pel trà mit.
Cal aportar:
-
Document acreditatiu de la identitat (DNI, NIE i passaport)
Presencialment
-
En el cas que la representació sigui atorgada amb poders notarials, el document especÃfic.
Presencial o telemà ticament
Canals de tramitació:
-
Presencial
Per a persones fÃsiques > A l'Oficina d'Atenció Ciutadana (c/ Major, 14). Es recomana demanar cita prèvia
-
Telemà ticament
Per a persones fÃsiques i jurÃdiques > A través del següent enllaç del REPRESENTA --- Si us cal suport per a la tramitació telemà tica, vegeu més amunt
Tramitar ara