Regidoria de Recursos Humans i PolÃtiques d'ocupació
La regidoria de Recursos Humans i Polítiques d'ocupació té com a objectiu la planificació i coordinació de la política del personal de l'Ajuntament. Vetlla per a la millora de l'organització interna de tots els serveis municipals, així com la qualitat i professionalitat del personal.
Les principals competències de la regidoria són:
- Oferir assessorament i suport a tots els treballadors municipals, en l’àmbit de la relació laboral.
- Elaborar les nòmines i seguretat social.
- Dissenyar i gestionar els processos de selecció i contractació de personal i les seves convocatòries, tant les d'accés lliure com les de promoció interna.
- Dur a terme la descripció, anàlisi i provisió de llocs de treball.
- Gestionar els Plans d'Ocupació municipals o els finançats per altres administracions.
- Dissenyar i gestionar l'avaluació del desenvolupament dels recursos humans de l'Ajuntament.
- Gestionar la prevenció de riscos i la seguretat i salut laboral per als treballadors.
- Planificar i gestionar la formació i desenvolupament professional.
- Definir la política retributiva del personal.
- Participar en la negociació col·lectiva i les relacions amb les organitzacions sindicals i representants del personal.