Es tracta del títol habilitant per a efectuar obres consistents en edificis, construccions o instal·lacions de nova planta, ampliacions i reformes substancials i/o canvi d'ús a residencial.
Aquest tràmit s'ha de complir seguint aquestes directrius.
En aquest document trobareu les consideracions respecte els continguts dels documents tècnics a adjuntar amb les sol·licituds de llicència.
* Es podrà demanar una bonificació del 95% del cost de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, per a les obres que s’efectuïn en edificis declarats d’especial interès cultural, històric o artístic. La petició de bonificació s’haurà de formular simultàniament a la petició de llicència d’obres.
Segons Ordenança Fiscal núm. 23 (taxa) i núm. 5 (impost), annexades al peu d'aquesta pàgina. És obligatori adjuntar acreditació del pagament de la taxa (no així de l'impost) en el moment de presentació del formulari. Vegeu * en l'apartat anterior
El període màxim és de dos mesos amb caràcter general. Aquest termini resta suspès durant el temps que es concedeix al sol·licitant en aquells supòsits en què cal introduir esmenes, o quan, prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l'informe preceptiu d'una altra administració pública.
La persona interessada o afectada pel tràmit (preferentment la persona propietària) o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da. En el cas de persones jurídiques, el/la seu/va representant legal (caldrà aportar document que acrediti la representació).
O bé l'acreditació de l'exempció, si es el cas.
En suport electrònic, només en cas d'edificis plurifamiliars.
BANC SABADELL IBAN: ES3800811619790001037507 CAIXABANK, S.A. IBAN: ES6921002458780200002819
Si ho requereix el tràmit, l'administració pot demanar més documentació.
En suport electrònic en un únic PDF amb el contingut que determina el CTE i l'art. 34 del RPLU (en cas que la llicència es tramiti amb un projecte bàsic sense visar, caldrà manifestació explícita del tècnic redactor sobre la seva competència i habilitació, o certificat del col·legi professional amb el mateix contingut). Els projectes executius han d'estar visats sempre.
En cas que no estigui visat, caldrà manifestació explícita del tècnic sobre la seva competència i habilitació, o certificat del col·legi professional amb el mateix contingut.
Les persones autoritzades no tenen les facultats dels representants legals, i per tant no poden signar en nom del promotor. Estan habilitats per: emplenar formularis, presentar sol·licituds signades pels autoritzants, presentar altres sol·licituds que no requereixen la signatura de l'autoritzant, i pagar les taxes associades als tràmits
Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior. Imprimiu-la i porteu-la omplerta a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (c/ Major, 14) juntament amb la resta de la documentació requerida el dia que vingueu a fer el tràmit de forma presencial.
Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior i guardeu-la com a pdf en el vostre ordinador / tauleta / mòbil > Un cop cliqueu a 'Tramitar ara' sereu redirigits a la Seu Electrònica, on se us requerirà identificació digital > Un cop validats, accedireu al formulari genèric > Un cop hagueu omplert tots els camps, caldrà que adjunteu la sol·licitud específica per a aquest tràmit (el pdf que heu desat al vostre dispositiu) a l'apartat 'Adjuntar-hi documents', així com la resta de la documentació requerida.