Ple municipal
El ple és un òrgan col·legiat necessari de l’organització municipal que, sota la presidència de l’alcaldessa, està integrat per tots els regidors i totes les regidores.
Les competències del ple s’estableixen a l’article 22 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril , Reguladora de les Bases del Règim Local (LRBRL) i demés normes jurídiques que el desenvolupen, esmenen o modifiquen.
Les classes de sessions plenàries es regulen a l’article 46 de la LBRL, en principi aquestes poden ser ordinàries, extraordinàries o extraordinàries de caràcter urgent.
La periodicitat de les sessions del ple es va acordar inicialment en el Ple Extraordinari de data 3 de juliol de 2023, decidint-se celebrar una sessió ordinària bimensual, l’últim dilluns del mes que correspongui, a les 18h, a partir d'aquell mateix mes de juliol de 2023.
En cas que les sessions ordinàries no es convoquin en els dies previstos, es duran a terme un altre dia amb el mateix caràcter, sense que se’n puguin demorar les convocatòries més de set dies.
c) L'aprovació inicial del planejament general del municipi i l'aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d'ordenació urbanístics.
d) Aprovar el reglament orgànic i les ordenances.
e) Crear i regular òrgans complementaris.
f) Determinar els recursos propis de caràcter tributari. Aprovar i modificar els pressupostos, disposar despeses en els assumptes de la seva competència i aprovar els comptes.
g) Aprovar les formes de gestió dels serveis i els expedients de municipalització.
h) Acceptar la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
i) Plantejar conflictes de competència a altres entitats locals i restants administracions públiques.
j) Aprovar la plantilla del personal i la relació dels llocs de treball, fixar la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i el règim del personal eventual, tot això en els termes establerts per la legislació sobre funció pública local.
k) Exercir les accions administratives i judicials, i també declarar la lesivitat dels actes administratius emanats dels òrgans de l'ajuntament, en matèries de la competència respectiva.
l) Alterar la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
m) La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada de les quals, en cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost -llevat de les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior-, tot això de conformitat amb el que disposa la Llei reguladora de les hisendes locals.
n) Les contractacions i les concessions de tota mena quan el seu import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i, en qualsevol cas, els 6.010.121,04 euros, i també els contractes i les concessions plurianuals quan la seva durada sigui superior a quatre anys i els plurianuals de menor durada quan l'import acumulat de totes les seves anualitats superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici i, en tot cas, quan sigui superior a la quantia assenyalada en aquesta lletra.
o) L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.
p) L'adquisició de béns i drets quan el seu valor superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i, en tot cas, quan sigui superior a 3.005.060,52 euros, i també les alienacions patrimonials en els supòsits següents:
- Quan es tracti de béns immobles o de béns mobles que estiguin declarats de valor històric o artístic, i no estiguin previstes en el pressupost.
- Quan estant previstes en el pressupost superin els mateixos percentatges i quanties indicats per a les adquisicions de béns.
q) Les altres que han de correspondre al ple, pel fet que llur aprovació exigeix una majoria qualificada.
Correspon igualment al ple la votació sobre la moció de censura a l'alcalde i sobre la qüestió de confiança plantejada per aquest mateix, tot el qual es regeix pel que disposa la legislació electoral general.
- Aprovació de l'inventari de béns i les seves rectificacions anuals.
- Suspensió de llicències de parcel·lació i edificació en una zona determinada com a actes preparatoris per a la redacció del planejament, d'acord amb la legislació urbanística.
- Aprovació del padró municipal d'habitants i les seves rectificacions anuals.
- Competències assignades al ple per les normes reguladores de les subvencions concedides i convocades per l'Administració de l'estat, autonòmica o local.
- L’aprovació de projectes d’obres ordinàries que comportin expropiació.
- L’establiment o modificació de preus públics.
- Sorteig públic per a la formació dels membres de les meses electorals, sota supervisió de la Junta Electoral de Zona.
Els plens municipals s'emeten en directe i es poden seguir aquí.
En cada document de les actes dels plens podeu visualitzar també els vídeos corresponents. Tanmateix, des de maig de 2018, les actes en format de vídeo es poden consultar al portal del sistema de videoacta de l'Ajuntament de Begues.