Habitatge accessible a Begues

Dilluns, 15 de setembre de 2025

Partit Popular (PP)

A l’últim Ple es va aprovar la resolució i extinció de mutu acord del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’INCASÒL. Per què? Pels reiterats incompliments de l’INCASÒL, que han impedit que s’avanci en matèria d’habitatge a Begues. Aquest regidor va fer totes les reunions i consultes necessàries per esbrinar els motius de la resolució i, evidentment, vaig votar a favor, perquè l’INCASÒL només ha posat bastons a les rodes i ha impedit que s’avancés en tot moment.

Però, significa això que l’Ajuntament ha renunciat a continuar treballant per aconseguir HPO a Begues? Al contrari! Només puc agrair a l’equip de govern, i en especial a l’àrea d’Urbanisme, per la magnífica tasca feta i la solució que han trobat: promoció d’HPO en règim de cooperativa.

La modalitat de cooperativa es considera promotor social d’habitatges (art 51.2 Llei 18/2007). Ara que ja s’han iniciat tots els tràmits, s’està a l’espera de què el Departament de Presidència de la Generalitat emeti l’informe preceptiu, i ja s’ha autoritzat la despesa de 617.000 € pel finançament de l’aparcament, que es recuperarà a través del cànon que pagarà la cooperativa.

També s’ha designat una comissió de seguiment entre l’Ajuntament i la cooperativa El Celler d’Habitatges per la promoció dels habitatges (HPO) en règim de cessió d’ús (modalitat de cooperativa) o bé lloguer assequible.

Aquest Ajuntament treballa molt seriosament per trobar la solució al tema de l’habitatge a Begues, malgrat ser un poble petit i no tenir les mateixes oportunitats que les grans poblacions (on totes les administracions grans de seguida construeixen perquè això dona vots). Com a poble petit, on la cosa canvia, els ajuntaments han de fer autèntics malabars en matèria d’habitatge. I Begues, ho ha fet.

Darrera actualització: 9.09.2025 | 11:38