La Festa del Most, el CIPAG - Cova de Can Sadurní, 25 anys del CEB i la plusvàlua

Divendres, 12 de novembre de 2021

Marta Roig - regidora no adscrita

La Festa del Most va ser un eÌ€xit. Podem quasi afirmar que l'activitat cultural del poble ha repreÌ€s la normalitat. Si la Mostra d'Entitats ja ens havia deixat entreveure que Begues tornava a ser el que era, la Festa del Most n'ha estat la confirmació definitiva. La població va sortir a celebrar aquesta festa tan nostra amb moltes ganes. L'organització, com sempre, va estar impecable.

El jaciment prehistoÌ€ric a la cova de Can Sadurní estaÌ€ en plena forma, i la presentació de les darreres troballes fetes pel CIPAG van demostrar que Begues esdevindraÌ€ un centre prehistoÌ€ric de refereÌ€ncia, amb trets exclusius a nivell europeu. El CIPAG, amb la col·laboració de l'Ajuntament, estaÌ€ fent una gran feina, i el projecte que es va presentar posaraÌ€ Begues en una posició privilegiada a nivell cultural i histoÌ€ric al territori.

El diumenge 31, el Centre d'Estudis Beguetans (CEB) va celebrar els seus 25 anys al barri de Cal Viudo, duent a terme tot un seguit de demostracions artístiques peroÌ€, el que més va cridar l'atenció, va ser el ‘Femer de Formiguers', com a teÌ€cnica recuperada per fer carbó vegetal. El CEB també ha demostrat estar en plena forma i continuaran duent a terme la seva tasca científica i investigadora. D'aixoÌ€ no hi ha dubte.

Finalment, la SenteÌ€ncia del Tribunal Constitucional (TC) ha declarat nul el meÌ€tode de caÌ€lcul de la plusvaÌ€lua i, fins que el legislador no aprovi una nova fórmula, els Ajuntaments es veuen afectats respecte de la seva capacitat recaptatoÌ€ria, ja que el futur immediat seraÌ€ apujar l'IBI per compensar aquestes peÌ€rdues. Per sort, a Begues ja es va aprovar congelar l'IBI pel 2022, malgrat la inflació que faraÌ€ que l'IPC es dispari i la vida s'encareixi. És a dir, ara que molts ajuntaments apujaran l'IBI, davant d'un escenari econoÌ€mic molt incert i amb una peÌ€rdua d'ingressos important, a Begues aixoÌ€ no passaraÌ€ i ens hem de felicitar.

Darrera actualització: 14.11.2021 | 22:51