Diumenge, homenatge al grup beguetà d'havaneres Garbes i Rostolls

Dijous, 4 de juny de 2026

L'esdeveniment (19 h) servirà com a comiat 'oficial' de la formació de cançons de taverna, a més de ser un record per a dos membres traspassats, el Joan Clavé i l'Àlvar Ibáñez.

L’Escorxador serà l’escenari diumenge, 7 de juny (19 h), d’un acte d’homenatge al grup de Begues d’havaneres i cançons de taverna Garbes i Rostolls. L’esdeveniment també servirà de record per a dos dels seus integrants desapareguts, l’Àlvar Ibáñez i el Joan Clavé.

L’origen de Garbes i Rostolls cal cercar-lo cap a finals de la dècada dels anys noranta, quan un grup d’amics beguetans, impulsats per Jaume Rabell, va improvisar una cantada a l’envelat de la Festa Major. L’èxit de l’actuació els va portar a fer-ne d’altres, sempre a Begues.

El grup d’amics, els quals provenien del Cor de Caramelles de Begues i de la Coral Montau, es va constituir formalment en Garbes i Rostolls cap a principis del segle XXI, tot fent els assajos al restaurant El Celler d'en Sadurní, i actuant en diversos municipis d’arreu de Catalunya.

El principal nucli del grup estava format originalment per Joan Clavé, Cesc Herrero, Àlvar Ibáñez, Joan Ventura, Josep Maria Milà, Joaquim Vendrell, Carles Martí i Josep Romero a l’acordió, el qual va ser substituït per Josep Maria Costa el 2007.

Entre el 2006 i el 2019, Garbes i Rostolls va enregistrar tres treballs discogràfics, i es va implicar en molts dels esdeveniments socials i culturals de Begues, com la Festa de la Gent Gran o la sardinada popular de la Festa Major d’Hivern, però especialment amb un recital durant la Festa Major d’Estiu.

Comiat ‘oficial’ de Begues

Precisament, va ser la Festa Major de 2019 que el grup va fer la darrera actuació. La pandèmia de covid-19 va aturar-ho tot, i la formació no va poder reprendre les activitats perquè les morts de l’Àlvar Ibáñez i del Joan Clavé van ser un cop molt dur per als seus companys.

Amb l’acte de diumenge, Garbes i Rostolls no només tindran un record per als dos companys traspassats, sinó que també faran un comiat ‘oficial’ a Begues, amb la interpretació de tretze de les seves cançons. Com a aspecte especial cal dir que a la guitarra hi haurà la filla de l’Àlvar, la Diana.

En aquest sentit, també cal remarcar que el disseny del cartell de l’esdeveniment ha estat fet per l’Aniol Clavé, el fill del Joan. Per altra banda, el concert comptarà amb la col·laboració especial de Carles Benavent, premiat músic resident a Begues i professor de baix del Begues Jazz Camp.

Darrera actualització: 4.06.2026 | 08:26