Les cooperatives CuEme de l'Escola Sant Cristòfor i del Col·legi Sant Lluís visiten l'Ajuntament

Dimecres, 18 de març de 2026

En el programa de foment de la cultura emprenedora a l'escola (CuEme) d'enguany participen dues cooperatives de cada centre: Kids CuEme i Team B (Sant Cristòfor) i COMADE i Green Hand (Sant Lluís). El projecte culminarà el 17 de juny al passeig de l'Església, amb la venda dels productes elaborats en el marc de les cooperatives creades.

L’alumnat de cinquè de l’Escola Sant Cristòfor i el de sisè del Col·legi Sant Lluís ja han constituït formalment les cooperatives de l’edició d’enguany del programa de foment de la cultura emprenedora a l’escola (CuEmE) que impulsa l'Ajuntament de Begues amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

L’alumnat dels dos centres educatius van visitar divendres, 13 de març, l’Ajuntament de Begues, on van ser rebuts per la regidora d’Educació, Raquel Agustí, per formalitzar la constitució de les seves cooperatives i conèixer l’interior de l’edifici consistorial. La visita també va servir per resoldre dubtes sobre el funcionament de l'administració local i recollir propostes dels infants.

Les cooperatives d’enguany del CuEme són:

  • Kids CuEme (5è A) i Team B (5è B), de l’Escola Sant Cristòfor.
  • COMADE (6è A) i Green Hand (6è B), del Col·legi Sant Lluís.

De la creació del producte a la venda final

En el programa CuEme es desenvolupa al llarg del curs escolar i consisteix en la constitució d’una cooperativa per part de l’alumnat. A través de xerrades i tallers, els estudiants trien un nom i una imatge corporativa, a més d’estudiar-ne el finançament.

En paral·lel, també es trien i s’elaboren els productes que es vendran en unes parades que es posaran al passeig de l’Església el 17 de juny. Una part de la recaptació es donarà a una entitat benèfica que l’alumnat hagi triat prèviament.

Amb el programa CuEmE, l’alumnat aprèn a treballar en equip, a prendre decisions de forma col·lectiva, a planificar les accions i a organitzar la producció amb la màxima eficiència, a més de conèixer les bases de la creació d’una empresa.

Darrera actualització: 17.03.2026 | 18:35