Refugis climà tics per pal·liar els efectes de les onades de calor
L'habilitació de refugis climàtics és una de les mesures que l'Ajuntament de Begues posa en marxa cada estiu per fer front a possibles situacions de perill per calor extrema.
L'Ajuntament de Begues ha posat en marxa, un estiu més, el dispositiu municipal de refugis climàtics, equipaments públics degudament climatitzats que serveixen per pal·liar els efectes de les altes temperatures i oferir un espai d'estada davant de les possibles onades de calor que pugui decretar el Servei Meteorològic de Catalunya al llarg de l'estiu.
Els equipaments designats com a refugis climàtics són els següents:
- Piscina Municipal. Oberta tot l'estiu, de 10.30 h a 20 h.
- Oficina d'Atenció Ciutadana (Cal Pere Vell). Oberta tot l'estiu, de 10 h a 14 h.
- Centre Cívic El Roure. Obert fins al 31 de juliol, de dilluns a divendres, de les 9.30 h a les 21.30 h.
- Biblioteca La Ginesta. Oberta fins al 31 de juliol, de dilluns a divendres, de les 15 h a les 20.30 h.
- Petit Casal (planta baixa). Oberta fins el 31 de juliol, en cap de setmana i festius, de 10 a 14 h.
- El Fixu. Obert fins al 31 de juliol, els dimecres, dijous i divendres, de les 17 h a les 21 h.
- L’Escorxador. Obert del 3 al 28 d’agost, de dilluns a divendres, de 16 h a 20 h.
En el cas de decretar-se episodis de perill elevat per calor, aquests horaris podrien ampliar-se en funció de les circumstàncies de cada moment, alhora que podrien habilitar-se espais addicionals.
L’accés a tots els espais és lliure i gratuït, a excepció de la Piscina Municipal, tot i que s’hi podria donar accés lliure a les persones residents a Begues (amb condicions específiques) en cas de declarar-se períodes de perill molt alt per onada de calor.
Mentre durin els episodis de calor, els serveis socials municipals faran un seguiment de les persones amb necessitats especials o vulnerables.
A més, l’Ajuntament es coordinarà amb Protecció Civil, Bombers i Agents Rurals, entre altres, per prendre mesures relacionades amb el medi ambient o les persones, com tancament d’instal·lacions o restriccions al medi natural, entre altres.