Itinerari 'Ruta de les Fonts'

La Ruta de les Fonts ha estat senyalada pel Begues Espeleo Club-Centre Excursionista per encàrrec de la Federació Excursionista de Catalunya. Els requisits de la Federació contemplen que es pugui fer a peu o en bicicleta, que s'allargui entre 10 i 15 quilòmetres i que pugui enllaçar amb altres rutes del Baix Llobregat. Això exclou les rutes més centrades en el massís del Garraf, que tenen la seva personalitat pròpia. La ruta passa per l'Avenc de Can Sadurní, va cap al Mas de les Fonts i torna a Begues.

Descripció de l'itinerari

L'itinerari batejat amb el nom de Ruta de les Fonts (PR 160) és el següent :

• Begues (sortida des de l'Església)

• Can Sadurní

• Pujada a les instal·lacions de Fecsa (si es vol en bicicleta es pot fer la pujada asfaltada, és més suau).

• Es passa pel costat de l'Avenc de Can Sadurní, històric dins del món de l'espeleologia, indret on el BEC-CEB ha volgut que hi hagi un senyal indicador.

• S'agafa un trencall a l'esquerra, direcció a la Creu d'Ardenya.

• Es continua recte cap al Mas de les Fonts.

• Es retorna cap a Begues passant per la Penya del Moro (punt on la ruta enllaça amb l'itinerari proposat per Torrelles de Llobregat.).

• Abans d'arribar al nucli urbà de Begues es passa per la Font de L'Alba, Can Farfai i l'Alzina (on torna a haver-hi un altre punt d'enllaç amb la ruta de Torrelles.).

• El novembre del 2003, la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya va comunicar al BEC-CEB que la ruta havia estat acceptada i homologada. Es va procedir al marcatge de la ruta per membres del BEC (marques grogues i blanques) i a la col·locació dels pals i senyals indicadors per part de l'Ajuntament.

• El BEC-CEB assumeix la tasca de revisió i manteniment de la ruta i marcatge i és un dels primers clubs del Baix Llobregat en tenir la ruta homologada.

• És de destacar que la ruta escollida pel BEC-CEB està pensada tant per fer a peu com en bicicleta BTT amb un recorregut total de poc més de 13 km i que té possibilitats de combinar-se amb altres itineraris com per exemple pujar al Montau.